- Pilot prováděl výcvikový let pro nácvik autorotace bez obnovení výkonu s instruktorem na palubě.
- Instruktor ve výšce 3300 ft ALT nasimuloval vysazení motoru.
- Pilot převedl vrtulník do autorotačního režimu. Změnou rychlosti a zatáčením upravoval rozpočet pro přistání na heliport „C“.
- Rozpočet se nezdařil, a i po přelétnutí heliportu pokračoval v autorotaci nad TWY směrem k RWY 34/16.
- Pilot provedl v závěrečné fázi přistávacího manévru zbrzdění dopředné rychlosti zvednutím přídě nad horizont, tzv. „flare“.
- Při následném srovnání vrtulníku do horizontu začal pilot ihned zvedat páku kolektivu a nosný rotor začal ztrácet otáčky. 26. 4. 2018 Rozbor 1. čtvrtletí 2018 53 Letecká nehoda vrtulníku CABRI G2 - pokračování
- Vrtulník dosednul na asfaltový povrch TWY mírně natažený.
- Při kontaktu ližinového podvozku se zemí došlo ke střetu listů nosného rotoru s ocasním nosníkem.
- Vrtulník se pak otočil o cca 70° vpravo od směru letu a zůstal stát na místě. Instruktor vypnul motor a nezraněná posádka vystoupila z vrtulníku.
- Vrtulník byl vážně poškozen.
- Pravděpodobnou příčinou letecké nehody byl náraz listů nosného rotoru do ocasního nosníku způsobený nevhodným zásahem pilota do řízení při přistání v autorotačním režimu.
úterý 15. května 2018
Letecká nehoda OK-CAB - 10. 3. 2018 LKHK
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Žádné komentáře:
Okomentovat