úterý 15. května 2018

Letecká nehoda OK-CAB - 10. 3. 2018 LKHK


  • Pilot prováděl výcvikový let pro nácvik autorotace bez obnovení výkonu s instruktorem na palubě.
  • Instruktor ve výšce 3300 ft ALT nasimuloval vysazení motoru.
  • Pilot převedl vrtulník do autorotačního režimu. Změnou rychlosti a zatáčením upravoval rozpočet pro přistání na heliport „C“. 
  • Rozpočet se nezdařil, a i po přelétnutí heliportu pokračoval v autorotaci nad TWY směrem k RWY 34/16. 
  • Pilot provedl v závěrečné fázi přistávacího manévru zbrzdění dopředné rychlosti zvednutím přídě nad horizont, tzv. „flare“. 
  • Při následném srovnání vrtulníku do horizontu začal pilot ihned zvedat páku kolektivu a nosný rotor začal ztrácet otáčky. 26. 4. 2018 Rozbor 1. čtvrtletí 2018 53 Letecká nehoda vrtulníku CABRI G2 - pokračování 
  • Vrtulník dosednul na asfaltový povrch TWY mírně natažený. 
  • Při kontaktu ližinového podvozku se zemí došlo ke střetu listů nosného rotoru s ocasním nosníkem. 
  • Vrtulník se pak otočil o cca 70° vpravo od směru letu a zůstal stát na místě. Instruktor vypnul motor a nezraněná posádka vystoupila z vrtulníku. 
  • Vrtulník byl vážně poškozen.
  • Pravděpodobnou příčinou letecké nehody byl náraz listů nosného rotoru do ocasního nosníku způsobený nevhodným zásahem pilota do řízení při přistání v autorotačním režimu.

Žádné komentáře:

Okomentovat